Friday 14 March 2014

Jika Aku Jatuh Cinta .. puisi sayyid qutub

BISMILLAHHIRRAHMANIRRAHIM...

Ya ALLAH,,
jika aku jatuh cinta, cintakanlah aku pada seseorang yamg melabuhkan cintanya kepadaMU, agar bertambah kekuatanku untuk mencintaiMU..
Ya MUHAIMIN,,
jika aku jatuh cinta, izinkanlah aku menyentuh hati seseorang yang hatinya bertaut padaMU, agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu..
Ya RABBANA,,
jika aku jatuh cinta jagalah hatiku padanya agar tidak berpaling daripada hatiMU..
Ya RABBUL IZZATI,,
jika aku rindu, rindukanlah aku pada seseorang yang merindui syahid di jalanMU.
Ya ALLAH ya RAHMAN,,
jika aku menikmati cinta kekasihMU, janganlah kenikmatan itu melebihi kenikmatan indahnya bermunajat di sepertiga malam terakhirMU.. 
Ya ALLAH,,
jika aku jatuh hati pada kekasih-mu, jangan biarkan aku tertatih dan terjatuh dalam perjalanan panjang menyeru manusia kepada-Mu
 Ya ALLAH,,
jika Kau halalkan aku merindui kekasih-Mu, jangan biarkan aku melupakan aku pada cinta hakiki dan rindu abadi Hanya kepada-Mu
 Ya ALLAH,,
Engkau mengetahui bahwa hati-hati ini telah berhimpun dalam cinta pada-Mu, telah berjumpa
 dalam taat pada-Mu, telah bersatu dalam dakwah pada-Mu, Telah berpadu dalam membela syari’at –Mu. Kukuhkanlah Ya Allah ikatanya, kekalkanlah cintanya.
 Tunjukilah jalan-jalannya. Penuhilah hati-hati ini
 Dengan Nur-Mu yang tiada pernah padam.
 Lapangkanlah dada-dada kami dengan limpahan
 Keimanan kepada-Mu dan keindahan bertawakal di jalan-Mu……

AMIN YA RABBAL ALAMIN :)

Like this !

0 comments: